عوارض امواج الکترومغناطیسی بر بهروری و شیوه های ایمن سازی

عوارض امواج الکترومغناطیسی بر بهروری و شیوه های ایمن سازی

با رایج شدن دستگاه های بیسیم و تلفن های موبایل و تشدید انتشار امواج الکترومغناطیسی می بایست به خطرات جانبی این تجهیزات اشاره و به جامعه ی انسانی هشدار داد.
تشعشعات الکترومغناطیسی نه تنها بر قوای جسمی فرد، بلکه روی ذهن، هوش و روان انسان ها نیز تاثیر منفی می گذارد. بنابراین، ضروری است که با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا راهکارهایی جهت کمتر کردن مضررات این تشعشعات ارائه گردد.
تمام امواج از طریق برخورد با سطح منعکس کننده و با قرار گرفتن یک شی بر سر راه آن تغییر می یابند. البته برخی از این امواج به قدری قوی هستند که حتی می توانند از دیوارهای بسیار ضخیم بتونی نیز عبور کنند. این تشعشعات اگر به طور مستمر و دائم حتی با نیروی خیلی ضعیف هم باشند، می توانند باعث ایجاد اثرات منفی در موجودات زنده شوند. شدت و قدرت میدان های مغناطیسی با زیاد شدن فاصله از منبع، کمتر می شود.
استفاده از لایه های فلزی در دیوارها و سقف ساختمان ها و اندود کردن دیوارها با رنگ و پوشش های دیواری ضد تشعشع و استفاده از شیشه ها و تلق ها و پارچه های خاص ضد تشعشع در پنجره ها می تواند از خطرات تابش این امواج بکاهد.
نصب پوشش های فلزی مانند آلومینیوم بر روی سقف و دیوار ساختمان ها می تواند مانع ورود این امواج به داخل ساختمان گردد. صفحات آلومینیوم با طرح و رنگ های مختلف در بازار موجود می باشد که می توان از آن ها در نمای خارج یا دکوراسیون داخل ساختمان استفاده و از عبور این امواج جلوگیری نمود.
کارشناسان پادسا با تحقیق بسیار و استفاده از تکنولوژی روز دنیا در صنعت ساختمان، توانسته اند محصولی را طراحی و تولید نمایند تا سهم بزرگی در تامین سلامت جامعه ی انسانی داشته باشد.
پانل های دیواری و سقفی آلومینیومی پادسا از جنس آلومنیوم می باشند و از پنج لایه ی روکش محافظ، روکش PVC طرح دار، بدنه ی آلومینیومی، فوم پلی اورتان و فویل آلومینیومی تشکیل شده اند. ورق آلومینیوم موجود در این پانل ها مزایای بسیاری دارد و جلوگیری از عبور تشعشعات امواج الکترومغناطیسی فقط یکی از چندین مزایای این محصول جدید و منحصر به فرد در بازار محصولات ساختمان به شمار می آید.
استفاده از روکش های PVC با طرح و رنگ های متنوع بر روی این ورق آلومینیوم باعث گردیده تا استفاده از پانل های دیواری و سقفی آلومینیومی پادسا در طراحی و دکوراسیون داخلی، توجه بسیاری از معماران و طراحان به نام را به خود جلب نماید.

یک دیدگاه